A Kontaktpont irodák az Új Nemzedék Plusz projekt intézményfejlesztési részeként létrejött ifjúsági információs és tanácsadó irodák.
Az oktatási intézményekkel és ifjúsági civil szervezetekkel szorosan együttműködő Kontaktpont hálózat a megyeszékhelyeken, országszerte húsz irodában várja a fiatalokat elsősorban a tanuláshoz, a munka világához és szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó széleskörű szolgáltatáscsomaggal.
Az oktatási intézményekkel és ifjúsági civil szervezetekkel szorosan együttműködő Kontaktpont hálózat a megyeszékhelyeken, országszerte húsz irodában várja a fiatalokat elsősorban a tanuláshoz, a munka világához és szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó széleskörű szolgáltatáscsomaggal.
Kecskeméten: Szabadság tér 6. (Vincent Kávéház mellett)
Szolnokon: Kápolna út 18-20. Fsz. A/2.
A Kontaktpontok többek között egyéni és csoportos pályaválasztási, életvezetési, elhelyezkedési tanácsadást, közösségi teret biztosítanak a tartalmas időtöltéshez, különböző szakmai és szabadidős programokat szerveznek, valamint felkereső ifjúságsegítő munka révén a problémák hétköznapi helyszíneire is ellátogatnak. A projekt, s így az irodák fő irodák fő célja az iskolán belül és azokon kívül életpálya-építési szolgáltatások biztosítása.
Kiket várnak a Kontaktpontok?
A Kontaktpontok szolgáltatásai elsősorban a 12 és 20 év közötti tanulók igényeihez igazítva lettek kifejlesztve, de az irodák minden fiatal számára nyitva állnak. Azok számára, akik már nem érzik magukat gyermeknek, akik még keresik a helyüket, akiknek egyre több mindent kell önállóan megoldaniuk, és helytállniuk világunkban, egyszóval, akik a felnőtté válás küszöbén állnak. Ezenkívül a Kontaktpontok szívesen fogadják a szülőket, pedagógusokat, ifjúsági szervezeteket is.
Hogyan és mikor vehetők igénybe a Kontaktpontok szolgáltatásai?
A Kontaktpont irodák minden hétköznap, 10:00 és 18:00 között tartanak nyitva. A szolgáltatások bárki által szabadon, ingyenesen és előzetes regisztráció nélkül (kivéve a szaktanácsadásokat) igénybe vehetők. Emellett a Kontaktpont munkatársainak felkereső munkájára építve iskolákban, a fiatalok által szívesen látogatott helyszíneken, rendezvényeken, saját szervezésű közösségi programokon is találkozni lehet a szolgáltatásokkal.
Kik dolgoznak a Kontaktpontokban?
Főként ifjúságsegítők várják a fiatalokat a Kontaktpontokban, de a jórészt fiatal munkatársak között van mentálhigiénés szakember, pályaorientációs tanácsadó, pszichológus, szociológus, pedagógus, kommunikációs- és művelődésszervező szakember egyaránt. A speciális ismereteket és gyakorlati tapasztalatot igénylő tanácsadásokat külsős szakemberek látják el.
Mi történt a korábban működő országos ifjúsági intézményrendszerrel?
A kormány döntése értelmében a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal a Mobilitás Országos Ifjúsági Igazgatóság irányítását a továbbiakban a Zánka-Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft.-n keresztül valósítja meg, melynek következtében a Mobilitás országos hálózata 2013. márciusában átalakult, megerősödött. A korábbi régiós rendszert, a célcsoport igényeihez jobban igazodó, megyei rendszer váltja fel.
Milyen szolgáltatások érhetők el a Kontaktpontokban?
Kiket várnak a Kontaktpontok?
A Kontaktpontok szolgáltatásai elsősorban a 12 és 20 év közötti tanulók igényeihez igazítva lettek kifejlesztve, de az irodák minden fiatal számára nyitva állnak. Azok számára, akik már nem érzik magukat gyermeknek, akik még keresik a helyüket, akiknek egyre több mindent kell önállóan megoldaniuk, és helytállniuk világunkban, egyszóval, akik a felnőtté válás küszöbén állnak. Ezenkívül a Kontaktpontok szívesen fogadják a szülőket, pedagógusokat, ifjúsági szervezeteket is.
Hogyan és mikor vehetők igénybe a Kontaktpontok szolgáltatásai?
A Kontaktpont irodák minden hétköznap, 10:00 és 18:00 között tartanak nyitva. A szolgáltatások bárki által szabadon, ingyenesen és előzetes regisztráció nélkül (kivéve a szaktanácsadásokat) igénybe vehetők. Emellett a Kontaktpont munkatársainak felkereső munkájára építve iskolákban, a fiatalok által szívesen látogatott helyszíneken, rendezvényeken, saját szervezésű közösségi programokon is találkozni lehet a szolgáltatásokkal.
Kik dolgoznak a Kontaktpontokban?
Főként ifjúságsegítők várják a fiatalokat a Kontaktpontokban, de a jórészt fiatal munkatársak között van mentálhigiénés szakember, pályaorientációs tanácsadó, pszichológus, szociológus, pedagógus, kommunikációs- és művelődésszervező szakember egyaránt. A speciális ismereteket és gyakorlati tapasztalatot igénylő tanácsadásokat külsős szakemberek látják el.
Mi történt a korábban működő országos ifjúsági intézményrendszerrel?
A kormány döntése értelmében a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal a Mobilitás Országos Ifjúsági Igazgatóság irányítását a továbbiakban a Zánka-Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft.-n keresztül valósítja meg, melynek következtében a Mobilitás országos hálózata 2013. márciusában átalakult, megerősödött. A korábbi régiós rendszert, a célcsoport igényeihez jobban igazodó, megyei rendszer váltja fel.
Milyen szolgáltatások érhetők el a Kontaktpontokban?
- Személyes ifjúsági információ-szolgáltatás az irodában
- Tanácsadási szolgáltatás az irodában
- Műhelyfoglalkozások tanácsadáson kívül
- Közösségi tér szolgáltatás
- Felkereső információ-szolgáltatás
- Felkereső tanácsadás
- Felkereső munka az iskolákban
- Közösségfejlesztés – Ifjúsági közösségfejlesztő tevékenységek
- Képzések, tréningek
- Kitelepülés rendezvényekre
- Fórumok, találkozók szakemberek számára
- Játékos versenyek, vetélkedők, események fiatalok számára
- A felsőoktatási jelentkezést segítő pályaorientációs szakmai találkozók, szakmanapok, intézménylátogatások fiatalok számára
- Munkaerő piaci kulcskompetenciák fejlesztése
- Karriertervezés és -építés
- Vállalkozói kompetenciafejlesztés
- Állampolgári és közösségi kompetenciák fejlesztése
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése